Tarragona Ràdio emet el seu programa especial de Nadal des del Campus Catalunya

L'emissió del Matí de Tarragona Ràdio, conduïda per Josep Suñé, Miguel González i Núria Cartañà, va omplir la Sala de Graus de la URV

Aquest dimecres 21 de desembre ha tingut lloc a la Sala de Graus del Campus Catalunya un programa especial del Matí de Tarragona Ràdio, on s'ha parlat sobre la comunicació, el periodisme i on s'ha comptat amb la col·laboració de docents, estudiants i treballadors de la Universitat Rovira i Virgili.

El Matí de Tarragona Ràdio és un programa que s'emet de vuit del matí a dos quarts de dues del migdia. Aquest dimecres 21 de desembre, a partir de les deu, l'equip del programa radiofònic es va traslladar a la Sala de Graus del Campus Catalunya per oferir un programa especial de Nadal des de la universitat. Aquesta edició, conduïda pels periodistes Josep Suñé, Miguel González i Núria Cartañà, va començar amb una entrevista a Ignasi Soler, cap del Gabinet de Comunicació i Relacions Externes de la URV. Soler va poder parlar sobre la tasca que es realitza des del Gabinet, on s'intenta apropar a la societat els resultats de les recerques que es duen a terme a la Universitat Rovira i Virgili i també sobre el reconeixement que han obtingut per aquesta feina amb el Premi que els va atorgar el Col·legi de Periodistes.

A continuació es va convidar al programa a Bernat López, responsable del Departament de Comunicació, que va estar conversant amb en Josep Suñé. López va remarcar que el periodisme és un ofici en transformació contínua, que ha estat així des de la seva aparició i també va estar reflexionant al voltant de les noves maneres de consumir i de la complexitat comunicativa que hi ha. López, però, també va deixar clar que la crisi del periodisme va néixer amb el mateix ofici i va animar als futurs comunicadors a tenir una actitud curiosa, a ser bons lectors i a tenir un aprenentatge continu per tal de ser bons professionals.

El programa va seguir amb una entrevista coral, guiada per Miguel González, als creadors del documental THE LINE, un llargmetratge basat en un estudi europeu sobre el sensellarisme que impulsa la Càtedra d'Habitatge de la URV. Isidre Monreal, director de producció del projecte, Marc Solé com a director, Ariadna González encarregada de la fotografia i Héctor Herrero com a tècnic de so, van ser els membres d'aquest documental que van participar en la conversa i van explicar el seu objectiu de voler presentar un producte audiovisual comunicatiu que transmeti la realitat dels sense sostre, una realitat oculta que genera molts prejudicis al respecte.

Seguidament es va donar pas a tres membres de la URV Solidària, Joan Fuster, Inés Solé i Virginia Mirabé, que van parlar de l'equip de la Universitat que ajuda a trobar pisos pels refugiats. També es va entrevistar telefònicament a Marina Figueres, membre de Llums d'Àfrica, un treball de final de grau que uneix feines solidàries al Sàhara amb l'audiovisual. Els tècnics de la URV Solidària van animar a futurs estudiants que hagin de fer el treball de fi de grau a presentar projectes solidaris.

El programa va seguir amb una tertúlia formada per estudiants de 3r curs del grau de Periodisme. La periodista Núria Cartañà va vetllar pels torns de paraula i va poder parlar amb Toni Cabanillas, Arnau Martínez, Carla Clua, Anna Vila, Alexandrei Crista i Laia Molné sobre com veuen actualment la professió del periodisme i la comunicació en general i cap a quin futur professional els agradaria encaminar-se.

Finalment, l'edició especial del Matí de Tarragona Ràdio va tancar-se amb una reflexió sobre la recent professió vinculada a les xarxes socials i la nova manera de comunicar que està generant: el fenomen youtuber. Dos alumnes dels Estudis de Comunicació, Noemí Solla i Ignasi Ortega, que ambdós tenen canals a Youtube i pengen contingut pels seus seguidors, van donar a conèixer la seva manera de treballar i quines avantatges tenen per ells aquesta plataforma.

Bernat López (dreta) en un moment de l'entrevista amb Josep Suñé (esquerra)_FONT: Neus Sabaté

Alguns dels membres del documental THE LINE que van participar al programa especial_FONT: Neus Sabaté

Els alumnes de 3r de Periodisme durant la tertúlia_FONT: Neus Sabaté