Seminari sobre les representacions contemporànies de la Guerra Civil i el franquisme

El Departament d'Estudis de Comunicació organitza un seminari per presentar públicament els últims resultats del projecte d'investigació "Memorias en Segundo Grado: Posmemoria de la Guerra Civil, el franquismo y la transición democrática en la sociedad española contemporánea" (CSO2013-41594-P), finançat pel Ministerio de Economía y Competitividad i dirigit per la professora Laia Quílez.

L'acte és obert a la comunitat universitària, els mitjans de comunicació i la ciutadania, i es celebrarà el 28 de gener al Campus Catalunya. Intervindran membres de l'equip d'investigació provinents de diverses universitats espanyoles i internacionals, i també María Ruido, artista visual que treballa en l'àmbit de la memòria col·lectiva.

La investigació que presentem està dedicada a l'estudi dels fenòmens de "postmemòria" o memòria de segona i tercera generació, i abasta les pràctiques audiovisuals, literàries i culturals de creació i reproducció de la memòria de la Guerra Civil i el franquisme per part dels descendents de víctimes i supervivents, o de generacions posteriors a les persones que van ser testimoni directe dels fets.

En el fitxer adjunt hi teniu el programa de la jornada. Per registrar-vos i per a més informació, contacteu amb: mariaj.romano(ELIMINAR)@urv.cat. Podeu conèixer més detalls del projecte i les activitats portades a terme en la pàgina web.