Presència del DEC al Congrés AE-IC 2016: Comunicació, cultura i cooperació

Aquesta trobada convoca a experts internacionals per a fomentar l'intercanvi de coneixements sobre el paper de la comunicació i de les indústries culturals en la cooperació internacional, amb l'objectiu d'establir diagnosis sobre la situació actual i presentar propostes d'articulació de polítiques públiques en aquest sector.

Enric Castelló i Maria José Romano han presentat la ponència 'Compartir el trauma en la red. Discurso y mediatización de la memoria colectiva en España y el Reino Unido'; Carlota Moragas ha exposat la comunicació amb títol '"Ser mayor de edad" cuando "no hay vuelta atrás": usos políticos de la metáfora en los discursos propagandísticos'; i Anna Sendra s'ha encarregat de la ponència 'Análisis comparativo de contenido de los perfiles de Twitter que comunican información sanitaria', en coautoria amb Jordi Farré.

Per la seva banda, Iolanda Tortajada participa en l'assemblea de seccions de l'associació i es presenta com a candidata a la coordinació de la secció d'estudis d'audiències i recepció.

Des de la seva creació l'AE-IC ha organitzat quatre grans congressos fins al moment: Universidade de Santiago de Compostela (2008), Universidad de Málaga (2010), Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (2012), i Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatea' (2014). A finals de 2015 l'associació comptava amb uns 700 associats.