Les investigadores Carlota Moragas i Katy Romaña defensen la tesi al DEC

Els actes de defensa van tenir lloc al Campus Catalunya els dies 20 i 21 de juny, respectivament

La tesi de Carlota Moragas, amb el títol 'Claiming Independence in 140 characters. Uses of Metaphor in the Construction of Scottish and Catalan Political Discourses on Twitter', investiga quin ha estat l'ús de la metàfora en les campanyes a Twitter sobre els processos independentistes als dos països i conclou que es tracta d'un recurs útil en la definició de temes polítics conflictius. Ha estat dirigida per la Dra. Arantxa Capdevila, professora dels Estudis de Comunicació de la URV. El tribunal va comptar amb la participació dels professors Hugh O'Donnell (Glasgow Caledonian University), Víctor Sampedro (Universidad Rey Juan Carlos) i Enric Castelló (URV).

Per la seva banda, Katy Romaña va defensar la tesi titulada 'Representación del afrocolombiano en conflicto armado a través de la prensa: caso Bojayá', un treball que analitza els estereotips i la invisibilització que pateix el poble afrocolombià en les esferes de la vida social, política, econòmica i religiosa de Colombia, davant la indiferència de l'Estat i l'apatia dels mitjans de comunicació en casos de conflicte armat en el territori. Dolors Comas d'Argemir (URV), Jordi Busquets (Universitat Ramon Llull-Blanquerna) i Mònica Figueras (Universitat Pompeu Fabra) van participar en el tribunal. Els co-directors de la tesi són Iolanda Tortajada i Jordi Farré, ambdós dels Estudis de Comunicació de la URV.