Exposició fotogràfica d'una estudiant de Comunicació Audiovisual

"Lyon est Charlie" es pot visitar a la taverna del Casal Despertaferro de Reus

Aquest cop ens porta a casa nostra un reportatge fotogràfic de la manifestació que es va celebrar a Lyon en resposta als atemptats dhijadistes de principis de gener a França i que podrem veure fins el 15 de febrer.
Amb el títol LYON EST CHARLIE ens posa frec a frec amb el dolor i el sentiment de la gent i fa que l'espectador se senti com un participant més d'aquests 300.000 que es van concentrar el diumenge 11 de gener pels carrers de la ciutat de les llums. Una quarta part de la població va caminar al llarg de quatre quilòmetres i mig "en un silenci aterrador" segons les seves pròpies paraules.

Utilitza el blanc i negre per a intensificar el dolor en les expressions dels manifestants i ens posa algunes pinzellades de colors per a recordar-nos quines són les eines dels dibuixants i creatius que mai faran callar. Nenes i nens, joves, pares i mares, gent gran, de diferents cultures i creences aixequen les seves pancartes i les seves eines per defensar de forma unànime el dret a la llibertat d'expressió.

El Casal Despertaferro i l'Anna ens conviden a passar per la taverna, reflexionar sobre el tema i debatre tant sobre els fets com sobre les fotografies. Veient aquesta exposició, tots ens sentirem Charlie.

Actualment, l'Anna López està estudiant el darrer curs de Comunicació Audiovisual a la Universitat Rovira i Virgili i en aquest moments viu a Lyon completant els seus estudis en el marc d'una beca Erasmus a la Université Lumière 2. L'any passat ja va exposar al Casal Despertaferro amb el reportatge PRIMAVERA TURCA: UN ZOOM A LA PLAÇA TAKSIM que també varem poder veure a la Biblioteca Xavier Amorós i a diversos Centres Cívics de Reus.