El DEC celebra el seminari internacional sobre framing i metàfores

El framing i les metàfores han estat el centre de les ponències i el debat del seminari internacional "Media framing and metaphor use in conflict: politics, science, sport" celebrat a la sala de Graus del Campus Catalunya aquest matí. Investigadors de les universitats de Stirling, Antwerp i Rovira i Virgili han compartit la seva investigació en framing i metàfores amb la vintena d'assistents al seminari internacional organitzat pel Dr. Enric Castelló del Departament d'Estudis de Comunicació de la URV.

Després de la benvinguda a càrrec de la Dra. Iolanda Tortajada, cap del Departament d'Estudis de Comunicació, Enric Castelló ha introduït el tema del seminari el framing, metàfores i narratives de conflicte. Tot seguit, la Dra. Marina Dekavalla de la Universitat de Stirling ha presentat la seva investigació sobre el framing en els mitjans escocesos del referèndum d'Escòcia del 2014.

El framing del debat dels transgènics ha estat el següent tema del seminari. El Dr. Pieter Maeseele de la Universitat d'Antwerp ha compartit la seva visió crítica sobre els mitjans i la despolitització de la biotecnologia agricultural. L'últim ponent de la jornada, el Dr. Bernat López del Departament d'Estudis de Comunicació de la URV, ha aplicat el framing al ciclisme, doping i els mitjans amb la conferència "Doping, Cycling and the Media: The use of the metaphor".

El seminari ha acabat amb una taula rodona, moderada pel Dr. Jordi Farré, que ha animat els assistents a participar en un debat molt enriquidor.