Presentació del llibre 'Paisatges insurrectes. Joves, xarxes i revoltes a la tardor civilitzadora', de Rossana Reguillo

És possible parlar d'insurreccions 2.0? De noves formes de suport social? De noves formes de protesta i organització col·lectiva? Quins reptes planteja l'onada d'insurreccions que han irromput en l'escena del segle XXI?

Aquest llibre busca repensar les preguntes que ens fem al voltant de les cultures polítiques dels joves i la seva acció col·lectiva. També reflexiona sobre la idea de subjecte i les seves formes d'expressió. Un subjecte que busca aclarir els determinismes, que surt a camp obert, en plena tempesta sense certeses. Un subjecte que s'arrisca no per decretar, sinó per comprendre, per agafar el inaprehensible "garantint el seu estatut d'inaprehensible", com volia Levinas. L'autora parla sobre, de, i especialment amb els que han construït una immensa xarxa de converses col·lectives, d'accions, d'estètiques i de llenguatges. Aquests moviments socials sorgits a la xarxa i traslladats al carrer han aconseguit interrompre el monòleg dels poders propietaris.

Sobre l'autora
Rossana Reguillo (Guadalajara, Mèxic, 1955). Professora Emèrita al ITESO, Universitat Jesuïta de Guadalajara, investigadora del Sistema Nacional d'Investigadors, CONACYT, Nivel III. Doctora en Ciències Socials pel CIESAS i la Universitat de Guadalajara. Acadèmica, cronista i blocaire, activista de Drets Humans. Professora convidada en diverses universitats. Tinker Visiting Professor a Stanford University (2001), Catedràtica UNESCO a la Universitat Autònoma de Barcelona (2004); Andrés Bell Chair en NYU (2011). És autora de nombrosos articles en revistes especialitzades i capítols en llibres col·lectius i de diversos llibres, com Cultures juvenils: formes polítiques del desencant (2012) i La construcció simbòlica de la ciutat (1996).