Els guanyadors de la Lliga de Debat Universitari, homenatjats per la URV

El Consell d'Estudiants de la URV va organitzar i acollir divendres 26 de maig un acte d'homenatge a l'equip Babylon, guanyador de la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives en representació de la Universitat Rovira i Virgili i format per Víctor Barcelon, Toni Cabanillas, Miquel Gasparín, Àlex Marín i Joel Pérez.

En presència d'amics i familiars dels guardonats, el Dr. Antoni González Senmartí, representant de l'equip rectoral, va felicitar-los per haver excel·lit en el difícil exercici de la retòrica i l'oratòria, habilitats que, va dir, la universitat potencia en tota la seva oferta formativa. En aquest sentit, va destacar el caràcter interdisciplinar de l'equip, amb representants dels graus de Comunicació, però també d'Enginyeria i de Psicologia.

El Dr. Bernat López, director del Departament d'Estudis de Comunicació (DEC), es va adreçar als guanyadors com a "mestres" de la oratòria i es va congratular per la representació majoritària en l'equip d'alumnat dels graus de Periodisme i de Publicitat i Relacions Públiques. Va dir que a la URV hi ha, afortunadament, molta i molt bona comunicació més enllà del DEC, però es va mostrar orgullós de representar el departament que porta aquest nom i s'encarrega de la docència i la recerca específiques en aquest àmbit, en el qual Babylon ha deixat el nom de la Universitat tan amunt.

En el seu parlament de resposta, el capità de l'equip, Àlex Marín, va destacar el gran valor formatiu i humà de l'experiència, i va agrair al consell d'Estudiants el suport incondicional que havien rebut durant tot el procés de preparació i participació en els debats. La copresidenta del Consell, Leandra Mestre, va retornar l'agraïment als membres de l'equip i va referir-se a ells, emocionada, com "els meus nois", en al·lusió a la intensa connexió i col·laboració que hi havia hagut entre Babylon i el Consell.

Els membres de Babylon animen la resta d'estudiants de la Universitat Rovira i Virgili a particilar a les futures Lligues de Debat. Toni Cabanillas argumenta que "a vegades, entre la rutina acadèmica i la professional, necessites alguna activitat nova que et serveixi de revulsiu i et desperti la il·lusió per algun nou objectiu". Això s'aconsegueix participant en activitats com aquesta, afirma Àlex Marín, el qual confessa que la seva experiència amb la resta de membres del grup ha sigut el millor del seu pas per la Universitat. Tots els membres de Babylon coincideixen en dir que per participar a la Lliga de Debat no cal tenir un perfil concret, tal com es demostra en el seu cas concret, ja que són "un clar exemple de grup eclèctic, no únicament per la diversitat d'estudis, sinó també de personalitats i d'edats", explica Víctor Barcelon, el qual afegeix que "només mirant els integrants del grup queda patent que si vols, pots!". Miquel Gasparín reivindica que l'experiència no es quedi tan sols en una Lliga de Debat: "Em semblaria molt positiu que s'instaurés una mena de Club del Debat al llarg del curs acadèmic i que d'aquesta manera els estudiants poguessin rebre formació constant en aquest àmbit".