Alumnes i exalumnes de Periodisme guardonats en el 7è Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat

Els exestudiants Andreu Rauet, Adrià Tella i Víctor Gómez guanyen el primer premi

El Castell del Paborde de la Selva del Camp va acollir el passat 15 de desembre l’acte de lliurament dels Premis Periodisme Jove Joan Marc Salvat, uns guardons que s’adrecen a joves periodistes de la demarcació de Tarragona i que pretenen reconèixer treballs de premsa escrita, ràdio, audiovisual o del fotoperiodisme sobre alguna temàtica relacionada amb el territori. Són molts estudiants i exestudiants dels Estudis de Comunicació de la URV que han sigut guardonats en aquests premis que volen recordar al periodista i antic alumne Joan Marc Salvat, que ens va deixar als 27 anys.

El Premi Joan Marc Salvat s'adreça a joves periodistes del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre, i pretén reconèixer treballs, ja siguin de premsa escrita, de ràdio, audiovisuals o de l'àmbit del fotoperiodisme, que tractin alguna temàtica relacionada amb el territori.

Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de la Fundació Privada Reddis, l'Ajuntament de Reus, l'Ajuntament de la Selva del Camp i Òmnium Cultural Baix Camp.

Enguany, Andreu Rauet, Adrià Tella i Víctor Gómez, valorat en 900 euros, exalumnes de Periodisme, han rebut el primer premi d’aquesta 7a edició. S'ha reconegut el tractament en profunditat que hi ha darrere d''El Cas CF Reus. Buscant culpables', un documental elaborat com a Treball de Final de Grau.

El segon premi ex aequo, valorat en 700 euros, ha estat la periodista i exalumna Anna Fortuny amb el treball 'Parlar l'idioma dels instruments antics', publicat a Singulars Magazín i que explica la història d'en Joan Pellissa, el guitarrer de la Fatarella. L’altre treball premiat ha estat un pòdcast jove de LANOVA Ràdio de Reus conduït per Artur Baiges i Gerard Ferré.

L’estudiant de Periodisme Gio Gonzales ha rebut el Premi Òmnium Cultural Baix Camp, valorat en 350 euros i adreçat a alumnes que cursen estudis relacionats amb el món de la comunicació, pel recull d’articles periodístics publicats al Fet a Tarragona.

En l’acte també es va lliurar el 3r Premi de Periodisme Xavier Joanpere a Oriol Lleonart i també s’ha reconegut al jove periodista Antonio Mellado, també antic alumne de la nostra universitat.

També va tenir lloc una taula rodona moderada per la periodista Édel Martínez, en la qual han participat els periodistes i professors del Departament d’Estudis de Comunicació, Francesc Domènech i Ricard Lahoz.

Tota la informació del lliurament de premis a l’enllaç.

L’enhorabona a tots i totes!

Foto: Reusdigital.cat