Universitat Rovira i Virgili

Publicacions

Com a mostra de la producció científica del grup, es presenten les principals publicacions a càrrec dels diferents membres. S'hi inclouen llibres, capítols de llibres i articles.
 

2016

Títol: Testing the level of interactivity of institutional websites: From museums 1.0 to museums 2.0
Autor: Capriotti, P.
Referència: International Journal of Information Management, 36: 97-104.

Títol: Feminine resistances: the figure of the Republican woman in Carolina Astudillo's documentary cinema
Autor: Quílez, L.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 8(1): 79-93.

Títol: Simulating history in contemporary board games: The case of the spanish Civil war
Autor: Gonzalo, J.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 8(1): 143-158.

Títol: Semantic comparison of the emotional values communicated by destinations and tourists in social media
Autors: Jabreel, M.; Moreno, A.; Huertas, A.
Referència: Journal Of Destination Marketing & Management, 10.1016/j.jdmm.2016.03.004

Títol: Wind on the fog. A reflection on the policy of historical memory at Televisió de Catalunya through the documentary 'Perseguits i salvats'
Autors: Castelló, E.; Romano, Maria J.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 8(1): 159-168.

Títol: The Spanish Civil War 80 years on: discourse, memory and the media (introduction to the special issue)
Autors: Price, S.; Sanz Sabido, R.; Quílez, L.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 8(1): 3-9.

2015

Títol: Masking Political Engagement: Television Coverage of a Mass Demonstration in Barcelona
Autor: Castelló, E.
Referència: Television & New Media, 16(6): 521-537.

Títol: Of War and Water. Metaphors and Citizenship Agency in the Newspapers Reporting the 9/11 Catalan Protest in 2012
Autor: Castelló, E.; Capdevila A. 
Referència: International Journal of Communication, 9: 612-629.

Títol: Radio, Memory and conflict. Reconstructing the past in Documentos RNE
Autors: Castelló, E.; Montagut, M.
Referència: The Radio Journal. International Studies in Broadcast and Audio Media, 13(1-2): 5-21.

Títol: A youth-led social marketing intervention to encourage healthy lifestyles, the EYTO (European Youth Tackling Obesity) project: a cluster randomised controlled0 trial in Catalonia, Spain
Autors: Llauradó E; Aceves-Martins M; Tarro L; Papell-Garcia I; Puiggròs F; Arola L; Prades-Tena J; Montagut M; Moragas-Fernández CM; Solà R; Giralt M.
Referència: Bmc Public Health, 15(1): 607.

Títol: 'Som la Pera' or how to develop a social marketing and public relations campaign to prevent obesity among teenagers in Catalonia
Autors: Lozano, N.; Prades, J.; Montagut, M.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 7(2): 251-259.

Títol: Tourist destination websites: Hierarchical analysis and assessment with ELECTRE-III-H
Autors: del Vasto-Terrientes, L.; Fernández-Cavia, J.; Huertas, A.; Moreno, A.; Valls, A.
Referència: Tourism Management Perspectives, 15: 16-28.

Títol: Trending topics and key issues in Public Relations
Autors: Huertas, A.; Capriotti, P.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 7(2): 123-128.

Títol: The power of photographs in the communication and public relations of tourist destinations and their brands through Facebook and Flickr
Autors: Míguez-González, M.I.; Huertas, A.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 7(2): 197-215.

Títol: The Vuelta goes glocal: changes in the Vuelta a España's communication strategy and media relations under the new Amaury Sport Organization's management
Autors: Kettner-Hoeberg, H.; López, B.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 7(2): 181-196.

2014

Títol: Conceptual mindsets and heuristics in credibility evaluation of e-Word of Mouth in tourism
Autor: Llamero, Ll.
Referència: Online Information Review, Vol. 38 Iss 7. 

Títol: Disrupting 'Wills to Truth'. How Catalan Documentary Contributed to the Democratization of Spanish Civil War Narratives
Autor: Castelló, E.
Referència: Memory Studies, 7(2): 223-238.

Títol: Journalists and bloggers. Professional identities and practices in foodrisk/benefits communications in Spain
Autors: Prades, J.; Farré, J.; Gonzalo, J. 
Referència: Comunicacion y Sociedad, XXVII(1), 1-21. 

Títol: Social media as a useful tool in food risk and benefit communication? A strategic orientation approach
Autors: Rutsaert, P.; Pieniak, Z.; Regan, A.; McConnon, A.; Kuttschreuter, M.; Lores, M.; Lozano, N.; Santare, D.; Verbeke, W
Referència: Food Policy, 46: 84-93.
 

2013

Títol: Managing strategic communication in museums. The case of Catalan museums
Autors: Capriotti, P. 
Referència: Comunicación y Sociedad, XXVI(3), 98-116.

Títol: The mirror effect: Spanish and Belgian press coverage of political conflicts in Flanders and Catalonia
Autors: Castelló, E.; Dhoest, A.; Bastiaensens, S. 
Referència: International Journal of Communication, 7, 1622-1640. 

Títol: Privacy, self-disclosure and self-image of Spanish teenagers on social networking sites. The case of Fotolog
Autors: Crescenzi, L.; Araüna, N.; Tortajada, I. 
Referència: Comunicación y Sociedad, XXVI(2), 65-78.

Títol: Strategic management of museum publics. From identification to communication
Autors: Oliveira, A.; Capriotti, P. 
Referència: Profesional de la información, 22 (3), 210-214.

Títol: Advertising Stereotypes and Gender Representation in Social Networking Sites
Autors: Tortajada, I.; Araüna, N.; Martínez, I. J. 
Referència: Comunicar, 41, 177-186.
 

2012

Títol: Assessing dialogic communication through the Internet in Spanish museums
Autors: Capriotti, P.; Pardo Kuklinski, H.
Referència: Public Relations Review, 38 (4). Pàgs: 619-626.

Títol: Creating fear: The social construction of human Growth Hormone as a dangerous doping drug
Autor: López, B.
Referència: International Review for the Sociology of SportOnline first publishing. Regne Unit: Sage Journals.
 

2011

Títol: Neighbourhood squabbles or claims of right? Narratives of conflict on Spanish and Catalan television
Autors: O'Donnell, H.; Castello, E.
Referència: Narrative Inquiry, 21(2): 191-212.

Títol: Public Sphere 2.0? The democratic qualities of citizen debates in online newspapers
Autors: Ruiz, C.; Domingo, D. et al.
Referència: The International Journal of Press/PoliticsOnline first publishing. Regne Unit: Sage Journals Online.

Títol: Entrenched in detachment. Professional values are the main constraint to accountability in the Unites States
Autor: Domingo, D. 
Referència: a Domingo, D.; Heikkila, H. (eds) Media Accountability Practices on the Internet. Dortmund: Erich-Brost-Institut.

Títol: Journalism in Catalonia: creating a perspective on the world
Autor: Castelló, E.
Referència: Centres and Peripheries: Metropolitan and Non-Metropolitan Journalism in the Twenty-First Century. Regne Unit: Cambridge Scholars Publishing. Pàgs. 184-200.

Títol: Managing audience participation: workflows, strategies and motivations
Autor: Domingo, D. 
Referència: Singer, J. et al. Participatory Journalism in Online Newspapers: Guarding the Internet's Open Gates. Estats Units: Blackwell Books.

Títol: Institutional dimensions underlying public trust in information on
technological risk

Autors: Gamero, N.; Espluga, J.; Prades, A.; Oltra, C.; Solá, R.; Farré, J.
Referència: Journal of Risk Research. Regne Unit. ISSN: 1366-9877.

Títol: Journalist, Reframing and Party Public Relation Consultants: Strategies in the Morning Talk Radio 
Autors: Castelló, E.; Montagut, M.
Referència: Journalism Studies, 12 (4). Regne Unit. ISSN: 1461-670X.
 

2010

Títol: Communicating at the edge: risk communication processes and structural conflicts in highly industrialized petrochemical areas
Autors: Espluga, J.; Prades, A.; Gonzalo, J. 
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 2 (2). Regne Unit. ISSN: 1757-1898.

Títol: Making Online News: Newsroom Ethnography in the Second Decade of Internet Journalism
Autors: Domingo, D. i Paterson, C. (eds.)
Referència: Nova York: Peter Lang.

Títol: The changing faces of journalism: tabloidization, technology and truthiness' by Barbie Zelizer" (ed)
Autor: Domingo, D.
Referència: The European Journal of Communication Research, 35 (4). Pàgs. 497-500. Regne Unit.

Títol: The Failed Vuelta Ciclista a España of 1913 and the Launching of the Volta a Catalunya (1911-1913): Centre Versus Periphery in the Struggle for the Governance of Cycling in Early Twentieth-Century Spain
Autor: López, B. 
Referència: Sport in History, 30 (4). Pàgs. 547-569. Regne Unit. ISSN: 1746-0263.

Títol: The Invention of a 'Drug of Mass Destruction': Deconstructing the EPO Myth
Autor: López, B. 
Referència: Sport in History, 31 (1). Regne Unit. ISSN: 1746-0263.

Títol: Innovation processes in online newsrooms as actor-networks and communities of practice
Autors: Schmidt-Weiss, A.; Domingo, D.
Referència: New Media and Society, 12 (7). Londres. ISSN: 1461-7315. Pàgs. 1156-1171.

Títol: Sport, media, politics and nationalism on the eve of the Spanish Civil War: the First Vuelta Ciclista a España (1935)
Autor: López, B.
Referència: International Journal of the History of Sport, 27 (4). Estats Units. ISSN: 0952-3367. Pàgs. 635-657.

Títol: Dramatizing proximity. Cultural and social discourses in soap operas from production to reception
Autor: Castelló, E.
Referència: European Journal of Cultural Studies, 13 (2). Regne Unit. ISSN: 1367-5494. 

Títol: Economic and social roles of companies in the mass media: the impact media visibility has on businesses' being recognized as economic and social actors
Autor: Capriotti, P.
Referència: Business and Society, 48 (2). EUA. ISSN: 1552-4205. Pàgs. 225-242.

Títol: Framing news on risk industries, local journalistic practices and conditioning factors
Autor: Castelló, E.
Referència: Journalism, 11 (4). Regne Unit. ISSN: 1464-8849. Pàgs. 1-18.

Títol: One country, three national days. Nations, citizenship and media discourses in Valencia
Autors: Castelló, E.; Castelló, R.
Referència: a McCrone, D.; McPherson, G. (eds.) National days: constructing and mobilising national identity. Nova York/Londres: Palgrave McMillan.
 

2009

Títol: TVE Catalunya. Fifty years of light and shade
Autors: Binimelis, M.; Cerdán, J.; Fernández Labayen, M.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 1 (1). Regne Unit. ISSN: 1757-1952. Pàgs. 97-103.

Títol: Looking beyond the B-side from the G-side: the under- and misrepresentation of the Roma in the media
Autors: Tortajada, I.; Willem, C.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 1 (1). Regne Unit. ISSN: 1757-1952. Pàgs. 29-46.

Títol: Audio-visual communication degree conversion to the European Higher Education Area System in Catalonia
Autor: Montagut, M.
Referència: Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 1 (1). Regne Unit. ISSN: 1757-1952. Pàgs. 47-65.

Títol: ¿Qué hay de nuestro aquí? Cómo se perciben en los medios algunas minorías residentes en Cataluña
Autor: Tortajada, I.
Referència: ZER. Revista de comunicación de la Universidad del País Vasco, 26. ISSN: 1137-1102

Títol: Communicating CSR, citizenship and sustainability on the web
Autors: Moreno, A.; Capriotti, P.
Referència: Journal of Communication Management, 13 (2). Regne Unit. ISSN: 1636-254X. Pàgs. 157-175.

Títol: Arty exploitation, cool, cult and the cinema of Alejandro Jodorowsky
Autors: Cérdan, J.; Fernández Labayen, M.
Referència: a Latsploitation: exploitation cinemas and Latin America. Londres-Nova York: Routledge. Pàgs. 102-114.

Títol: Beyond Franco's nationalism: reading modernity in the origins of TVE
Autors: Binimelis, M.; Cerdán, J.; Fernández Labayen, M.
Referència: a The nation on screen. Discourses of the national in a global television. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. Pàgs. 291-307.

Títol: Comunicación de riesgo y participación ciudadana: ¿un callejón sin salida?
Autor: Gonzalo, J.
Referència: Trípodos, Vol. 1. Extra 2009. Barcelona. ISSN: 1138-3305.

Títol: Representación mediática de las relaciones sexuales y afectivas
Autors: Cerdán, J.; Capdevila, A.; Tortajada, I.
Referència: Trípodos, Vol. 1. Extra 2009. ISSN: 1138-3305.

Títol: Estratègies de comunicació política a la ràdio catalana
Autors: Castelló, E.; Montagut, M.
Referència: Trípodos, Vol. 1. Extra 2009. ISSN: 1138-3305.

Títol: Discursos y realidades en torno a la innovación en la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Análisis del proceso de confluencia periodística
Autors: Masip, P.; Domingo, D.; Micó, J.L.
Referència: Trípodos, Vol. 1. Extra 2009. ISSN: 1138-3305.

Títol: The nation as a political stage. A theoretical approach to television fiction and national identities
Autor: Castelló, E.
Referència: The International Communication Gazette, 71 (4), pàgs. 303-320. ISSN: 1748-0485.

Títol: Telling it like it is? Social and linguistic realism in Scottish and Catalan soaps
Autors: Castelló, E.; Dobson, N.; O'Donnell, H. 
Referència: Media, Culture and Society. Regne Unit. ISSN: 0267-3231.

Títol: Do the people exposed to a technological risk always want more information about it? Some observations on cases of rejection
Autors: Espluga, J.; Farré, J.; Gonzalo, JL.; Horlick-Jones, T.; Prades, A.; Oltra, C.; Navajas, J. 
Referència: Martorell, S.; Guedes Soares, C.; Bernett, J. (eds). Safety, Reliability and Risk Analysis. Theory, Methods and Applications. Londres: Taylor & Francis Group. ISBN: 978-0-415-48513-5.

Títol: The nation on screen. Discourses of the national in a global television
Autors: Castelló, E.; Dhoest, A.; O'Donnell, H.
Referència: Regne Unit: Cambridge Scholars Publishing.

Títol: City brands and their communication through web sites: identification of problems and proposals for improvement 
Autors: Fernández Cavia, Josep; Huertas, Assumpció
Referència: a Gascó, M.; Torres, T. (eds) Information communication technologies and city marketing: digital opportunities for cities around de world. Hershey-New York.
ISBN: 978-1-60566-134.
 

2008

Títol: Television in Spain. From Franco to Almodóvar (review)
Autor: Castelló, E.
Referència: International Journal of Iberian Studies, 21 (1), pàgs. 63-65.

Títol: From Sevilla to the world: the transnational and transgeneric initiative of La Zanfoña Producciones
Autor: Cerdán, J. i Fernández Labayen, M.
Referència: Beck, J. & Ortega, V. (eds). Contemporary Spanish Cinema and Genre. Manchester University Press.

Títol: E-communication in the information society: the impact of new technologies on employee communication
Autor: Capriotti, Paul
Referència: a Torres-Coronas, T. i Arias-Oliva, M.: Encyclopedia of Human Resources Information System: Challenges in e-HRM, Information Science Reference, Hershey, USA, pp. 248-255.

Títol: Participatory journalism practices in the media and beyond: an international comparative study of initiatives in online newspapers
Autor: Domingo, D., Quandt, T., Heinonen, A., Paulussen, S., Singer, J. i Vujnovic, M.
Referència: Journalism Practice, 2(3).

Títol: Interactivity in the daily routines of online newsrooms: Dealing with an uncomfortable myth
Autor: Domingo, D.
Referència: Journal of Computer-Mediated Communication, 13(3), 680-704.

Títol: Weblogs and journalism: a typology to explore the blurring boundaries
Autor: Domingo, D. i Heinonen, A.
Referència: Nordicom Review, 29(1).

Títol: Making Online News: The ethnography of new media production
Autor: Paterson, C. i Domingo, D. (editors)
Referència: Peter Lang (Nova York, EUA).

Títol: Inventing Online Journalism: A constructivist approach to the development of online news
Autor: Domingo, D. 
Referència: a Paterson, C. i Domingo, D. (editors) Making Online News: The ethnography of new media production.

Títol: When Immediacy Rules: Online journalism models in four catalan online newsrooms
Autor: Domingo, D. 
Referència: a Paterson, C. i Domingo, D. (editors) Making Online News: The ethnography of new media production.

Títol: Blogging PR: of public relations weblogs
Autors: Xifra, J.; Huertas, A.
Referència: Public Relations Review, 34. Nova York (EUA), pàgs. 269-275. 
ISSN: 0363-8111.