Universitat Rovira i Virgili

Organització de congressos

WORKSHOP COMMUNICATING FOOD FOR HEALTH BENEFITS

Tarragona, 8-9 novembre 2012

L'objectiu d'aquest workshop va ser explorar com la comunicació pot incorporar-se a l'agenda europea de recerca alimentària. Per tal de reforçar el marc comunicatiu, el workshop s'organitzà en quatre seccions interrelacionades, cadascuna de les quals adreçada al desenvolupament de bones pràctiques en la comunicació dels riscos i els beneficis alimentaris.

El workshop estava adreçat als professionals del sector agroalimentari, experts en comunicació estratègica i científica, relacions públiques, periodistes, nutricionistes, estudiants de grau, màster i/o doctorat en nutrició, comunicació, màrqueting, psicologia, econòmiques i MBA.

Més informació aquí.


 

III CONGRÉS INTERNACIONAL AE-IC 2012: Comunicació i risc

Tarragona, 18-29 gener 2012

Aquest congrés va reunir a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona a investigadors i acadèmics experts en l'àmbit "Comunicació i risc", concebut des d'un punt de vista molt ampli, incloent la comunicació de risc, la comunicació de crisi, la comunicació en l'àmbit de la salut, la seguretat alimentària i/o el medi ambient, la comunicació corporativa i institucional en contextos de crisi econòmica, etc. 

La trobada va aglutinar més de 300 comunicacions d'un total de 40 universitats a nivell d'Espanya, Portugal i Amèrica Llatina.

El reconeixement científic i l'alt nivell d'internacionalització queda reforçat pel fet que els tres ponents convidats a les sessions plenàries van ser personalitats de reconegut prestigi a nivell internacional: el professor Romà Gubern, catedràtic emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona, el professor emèrit de la Université Paris VIII, Armand Mattelart, i el professor de la University of Arizona, David L. Altheide.

Més informació
 

Narracions televisives i identitats nacionals. Un encontre internacional

Reus (Catalunya),
4 - 5 octubre de 2007 

Aquest congrés va reunir la recerca més innovadora i actualitzada a nivell internacional sobre els processos de construcció de la identitat nacional i els discursos sobre la nació a través del mitjà televisiu. La idea era congregar comunicòlegs que estudien tant programes informatius i d'entreteniment com de ficció o d'altre tipus. Els eixos de la conferència eren dos: la televisió i la identitat nacional.

S'hi van presentar 50 treballs entre ponències i conferències distribuïdes de la següent forma per països de procedència dels investigadors: Espanya (13); Regne Unit (10); Canadà (5); EUA (3); Austràlia (3); Alemanya (3); Itàlia (2); Bèlgica (2); Israel (2); Xina (1); República Txeca (1); Estònia (1); Turquia (1); Suècia (1); Brasil (1); Sud-Àfrica (1).

Conclusions


 

III Foro Interuniversitario de Investigadores en Relaciones Públicas: "La docencia y la investigación de Relaciones Públicas en las facultades de comunicación españolas"

Tarragona, abril de 2005.
Organitzat per l'AIRP (Asociación de Investigadores en Relaciones Públicas) i la URV.
 

Simposi New Research for New Media: Innovative Research Methodologies. 2a edició

Tarragona, del 30 de setembre al 2 d'octubre de 2004

Després d'una primera edició reeixida i estimulant a la Universitat de Minnesota (EUA) el Simposi es va traslladar a Europa amb el propòsit d'ampliar el ventall de tradicions d'investigació. L'objectiu era facilitar l'anàlisi de les tendències actuals i la reflexió sobre les direccions futures de les tècniques d'investigació en mitjans de comunicació digitals.

Per països, d'entre les propostes de ponència rebudes destacaven els Estats Units (15), Gran Bretanya (11), Catalunya (7), Alemanya (6) i Espanya (4). També hi va haver propostes de Nova Zelanda, Suècia, Àustria, Dinamarca, Finlàndia, França, Itàlia, Holanda, Portugal, Eslovènia, Brasil, Israel, Hong Kong i la Índia. 

Conclusions