Un videodansa dirigit per una alumna de comunicació de la URV s'estrena a Madrid

Ho farà aquest cap de setmana en el marc de l’Óxido Fest

El Centro Juvenil el Sitio de Mi Recreo de Madrid acollirà aquest cap de setmana la segona edició de l'Óxido Fest, un festival organitzat pel Departamento de Juventud del Área de Equidad, Derechos Sociales y Empleo del Ayuntamiento de Madrid, el Centro Juvenil "El sitio de mi Recreo" i dirigit pels ballarins Javier Mosquera de la Vega i Elías Aguirre amb l'objectiu de desenvolupar i fomentar les sinergies que existeixen entre la dansa i l'art, la tecnologia, el cinema, la música, la fotografia, el vídeo i el hip-hop.

Durant el festival, Marta Arjona, graduada en Comunicació Audiovisual per la URV i directora de la productora audiovisual i fotogràfica especialitzada en dansa i arts escèniques DansPXL, impartirà un taller de screendance (videodansa) on es treballaran a nivell teòric i pràctic diferents conceptes relacionats amb la dansa i la càmera. A més, Arjona prendrà part en una trobada artística on explicarà en què es basa el seu treball de fusió de la dansa i la càmera. Durant aquesta trobada, que tindrà lloc aquest dissabte a les 16 h, s'estrenarà 15, el darrer treball dirigit per Arjona. 15 és una peça de screendance (videodansa) protagonitzada per la ballarina reusenca Anna Borràs acompanyada en veu en directe pel cantant vallenc Jaume Martínez, director de l'escola de música Pentagrama Valls.

La producció va ser enregistrada el passat mes de maig al Círcol de Reus i compta amb la col·laboració de Centre Cívic de Valls i la Càtedra Internacional URV/Repsol d'Excel·lència en Comunicació. Darrera les càmeres d'aquest projecte hi han participat també les graduades en comunicació per la URV Helle Kettner, Tània Sala i Júlia Gimeno, a més d'Alberto Pérez. L'estilisme i maquillatge han anat a càrrec de Maite Blasco de MB Disseny en Bijuteria (Valls) i la foto fixa de Mariona Olmos de MW Fotografia (BCN).

D'altra banda, DansPXL, la productora dirigida per Arjona, està d'enhorabona, ja que aquest dimarts ha rebut la notícia de la selecció de DO ut DES, la seva peça de videodansa enregistrada a l'amfiteatre romà de Tarragona, al Dance Film Festival UK, organitzat per l'Arts Council d'Anglaterra, on serà projectada el proper 8 d'agost com també ho serà la peça Cosa de dos, seleccionada a la secció Private Cinema Installation.

Sinopsi 15
Des de temps remots, se li ha assignat al número 15 la virtut de descobrir el que és ocult i allunyar els mals. Però també és sinònim d'innocència, de calidesa i joventut. Com pot l'ésser humà convertir-se en 15 i treure aquella part més oculta d'un mateix per allunyar els mals?

Elements relacionats