El DEC participa en el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria creat pel Clúster Audiovisual i les Universitats catalanes

El Clúster Audiovisual de Catalunya i les Universitats catalanes han acordat posar en marxa el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, una plataforma que permetrà presentar davant de la indústria audiovisual, els millors projectes en desenvolupament creats per estudiants universitaris. Per primer cop s'arriba a un acord global entre les facultats de comunicació de Catalunya i la indústria representada pel Clúster Audiovisual.

Els dies 21 i 22 d'octubre, després d'una selecció prèvia dels projectes primer per les universitats i més tard per la indústria, es presentaran 27 projectes, de ficció, documental i nous formats audiovisuals davant d'una seixantena d'empreses del món audiovisual català.

Un pitching consisteix en la presentació breu d'un projecte davant de potencials finançadors amb la voluntat de captar l'atenció i iniciar així les negociacions per un possible acord.

L'objectiu d'aquesta iniciativa pionera és facilitar la professionalització dels alumnes dels últims cursos de grau i màster de comunicació audiovisual i/o cinema, establir ponts de contacte que facilitin la incorporació a la indústria de les noves promocions universitàries i poder detectar així el talent emergent.

Les 12 universitats participants seran Universitat Autònoma de Barcelona-UAB, Universitat de Barcelona-UB, Blanquerna Universitat Ramon Llull, Universitat Pompeu Fabra-UPF, Universitat Rovira i Virgili-URV, Universitat de Lleida-UDL, Universitat de Vic-UVIC, Universitat Internacional de Catalunya UIC, La Salle Campus Barcelona Universitat Ramon Llull, Universitat Abad Oliba CEU, Escola Universitària ERAM (Universitat de Girona) i Escola Superior Politècnica Tecnocampus (Mataró). Està previst que altres universitats s'incorporin al projecte pròximament.

La primera edició del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria se celebrarà al CCCB -Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - els dies 21 i 22 d'octubre.