La URV i Repsol renoven la Càtedra Internacional d’Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili (URV) i Repsol han renovat el compromís mutu de col·laboració perquè la Càtedra Internacional URV/Repsol d'Excel·lència en Comunicació continuï desenvolupant activitats de docència, recerca en comunicació i divulgació social de la ciència.

La Càtedra URV/Repsol projecta internacionalment la recerca científica i transfereix coneixement a la societat, alhora que prestigia la comunicació com a disciplina acadèmica i reforça l'estructura institucional de la URV.

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el director del Complex Industrial de Repsol a Tarragona, Josep Francesc Font, han signat avui la renovació del conveni pel qual Repsol finançarà amb 100.000 euros les activitats de la Càtedra URV/Repsol els pròxims tres anys.

Segons el rector, l'acord demostra la vinculació de la URV amb els agents del territori: "No concebríem fer el nostre treball, que entenem que va enfocat de cara a la societat, sense posar cares concretes a aquesta societat", va dir el rector en referència als assistents (entre els quals representants institucionals com el delegat del Govern de la Generalitat, Joaquim Nin, i alcaldes i regidors a més d'empresaris i estudiants).

El director de Repsol va destacar que la renovació de l'acord "manifesta la confiança i el convenciment" que la feina feta per la Càtedra els últims anys ha anat "en la bona direcció". En aquest sentit destaquen una trentena d'articles en publicacions d'impacte internacional (ISI), la participació en cinc projectes competitius d'abast europeu, l'organització de dos congressos internacionals i la signatura d'un contracte de transferència de coneixement i prestació de serveis en comunicació.

Josep Francesc Font també es va referir a la comunicació en el sector energètic: "En la nostra activitat és tan important fer bé les coses com saber-les explicar". Segons el director de Repsol, la innovació i la creativitat són tan importants en la comunicació com en l'àmbit industrial.

L'acte de renovació del conveni de la Càtedra URV/Repsol va comptar amb la participació del periodista Josep Maria Martí, que va pronunciar la conferència "Comunicació creativa i innovació en la societat-xarxa". Martí  es va referir a la creativitat que "rau en les persones" i a la innovació que promouen empreses com Repsol. Segons Martí, aquests valors fan que el periodisme pugui albirar un futur amb menys incògnites i incerteses dels que s'havien plantejat amb l'eclosió dels mitjans digitals i dels dispositius mòbils.

D'altra banda, el director de la Càtedra URV/Repsol, Jordi Farré, va destacar les activitats que es duran a terme amb l'aportació econòmica que la URV rebrà de Repsol els pròxims tres cursos acadèmics:

·      Seminaris de formació relacionats amb pràctiques d'excel·lència comunicativa, a càrrec de professionals i experts de primera línia, adreçats a l'alumnat de grau i de doctorat i a investigadors de la URV.

·      Investigacions sobre aspectes, àmbits o problemàtiques de la comunicació de rellevància social i intel·lectual per a la demarcació de Tarragona i per al conjunt de Catalunya, en el marc de l'activitat del grup de recerca Asterisc sobre Comunicació en la societat del risc i Mitjans de comunicació i estudis culturals.

·      Publicació de la revista acadèmica Catalan Journal of Communication & Cultural Studies i organització i participació en projectes de recerca i en congressos internacionals.

·      Divulgació dels resultats de la recerca en comunicació i de les investigacions que es realitzen en altres àrees de recerca de la URV, amb especial atenció a les del Campus d'Excel·lència Internacional Catalunya Sud: nutrició i salut; química i energia; turisme; enologia i patrimoni i cultura.

Cobertura de premsa sobre l'acte de renovació de la Càtedra a:

Diari de Tarragona

Tarragona Ràdio