L'alumna dels Estudis de Comunicació, Marta Arjona, finalista a dos festivals internacionals

La peça de videodansa "DO ut DES" de l'alumna dels Estudis de Comunicació, Marta Arjona, ha estat seleccionada com a finalista al Utah Dance Film Festival i al ScreenDance Festival.

La peça

"DO ut DES" és una peça de videodansa dirigida per la vallenca Marta Arjona que va ser enregistrada a l'amfiteatre romà de Tarragona el passat 29 de gener. L'obra està protagonitzada per la reusenca Anna Borràs i pel barceloní Daniel Navarro, que junts, interpreten aquesta peça on el principi de reciprocitat, el donar i el rebre, és el fil conductor del seu moviment. "DO ut DES" compta amb el suport de l'Ajuntament de Tarragona i el Museu d'Història de Tarragona, i ha estat possible gràcies al gran treball de la Tarragona Film Office.

Utah i Estocolm

"DO ut DES" ha estat seleccionada com a finalista a la segona edició del Utah Dance Film Festival, que tindrà lloc el proper 11 d'abril a la ciutat americana que dóna nom al festival. En aquesta jornada, es donen cita directors de cinema i coreògrafs d'arreu del món, per desenvolupar xerrades sobre la dansa en càmera però per també premiar les millors peces de videodansa participants al festival.

La peça també ha estat seleccionada al ScreenDance Festival. En aquest cas es tracta d'un esdeveniment que es celebra anualment pel Dia Internacional de la Dansa, 29 d'abril, en una ciutat diferent cada any, aquest cop és el torn d'Estocolm. En aquesta primera trobada, es realitzen tallers, workshops i conferències i es visionen les peces que formen part de l'ScreenDance Festival 2015. Aquestes peces, entre les que es troba "DO ut DES", es projectaran en el circuit internacional formant part del Tour d'ScreenDance Festival, i ho faran a ciutats com Copenhaguen, Mèxic DF, Los Angeles o Barcelona al llarg d'aquest any.

Els protagonistes

Davant la càmera hi trobem als ballarins Anna Borràs (Reus) i Daniel Navarro (Barcelona), junts formen Indra Dance Company. Els dos són graduats en dansa contemporània per l'Institut del Teatre de Barcelona i han tingut la oportunitat de treballar amb coreògrafs d'arreu del món a ciutats com Londres, Porto o Berlín. La peça interpretada a "DO ut DES" és un fragment adaptat a la càmera del nou duet de Borràs i Navarro, "Been Twice".

Darrere la càmera hi trobem a Marta Arjona (Valls), graduada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona on actualment estudia Periodisme i treballa formant part del projecte EYTO. Arjona ha viscut la dansa en la seva pell des dels dos anys fins ara, i fruit d'unir la seva passió amb la seva professió va néixer fa uns mesos DansPXL, una productora audiovisual i fotogràfica especialitzada en dansa d'on estan sortint peces com "DO ut DES".

DO ut DES: https://www.youtube.com/watch?v=N4B5kbaQ5nw

FITXA TÈCNICA: "El principi de reciprocitat defineix la interacció específica de l'energia psíquica entre éssers humans. A la reciprocitat, antropològicament, no estan només en joc les energies físiques i biològiques que obeeixen a la lògica de no-contradicció, com l'atracció i la repulsió, la diferenciació i la homogeneïtzació. El que està en joc, fonamentalment, són els resultats de la relativització mútua d'aquestes forces".

Web: www.danspxl.com
Facebook: www.facebook.com/danspxl