Anna Sendra guanya el primer premi a la millor comunicació oral de les I Jornades Nacionals de Comunicació en Salut

El congrés sobre comunicació i salut que es va celebrar el divendres 18 de novembre a Elx va atorgar, enguany, dues categories de premis amb tres premiats cada una. Anna Sendra, doctoranda de la URV va ser guardonada amb el primer premi a la millor comunicació oral

La xerrada que va presentar Sendra portava per títol "Els reptes de comunicar el dolor a través de Twitter: una comparació entre la Societat Espanyola del Dolor i la American Pain Society" i es tracta d'un estudi que compta amb dos autors, en primer lloc Anna Sendra, i Jordi Farré com a segon autor. Aquest projecte reflexiona sobre com la digitalització de la societat ha provocat que cada vegada més usuaris busquin informació sobre aspectes mèdics a Internet, i com aquestes cerques afecten a les decisions dels usuaris i a la relació metge-pacient, i ho fa a través de l'anàlisi de dos comptes de Twitter d'organitzacions de salut.

Sendra, que està cursant el doctorat en Antropologia i Comunicació a la Universitat Rovira i Virgili, basa la seva tesi en com es pot perfeccionar la relació entre doctors i pacients crònics a través de les noves tecnologies.

El congrés, que va tenir lloc al Palau de Congressos d'Elx, va estar organitzat per l'Associació Espanyola de Comunicació Sanitària (AECS) en col·laboració amb el Col·legi d'Infermeria d'Alacant, Castelló i València (CECOVA).