Dansa i comunicació s'uneixen a la URV

El passat dimarts, el Campus Catalunya de la URV es convertia en la seu de la jornada de mig dia "La dansa, un mitjà de comunicació no convencional". Es tracta d'un esdeveniment organitzat pel Departament d'Estudis de Comunicació de la universitat, la Facultat de Lletres i la Càtedra URV-Repsol d'Excel·lència en Comunicació. En ella, més d'una cinquantena de persones entre alumnes, professors i professionals vinguts del món de l'audiovisual es van reunir per conèixer tot allò que uneix la dansa amb la comunicació.

La jornada, es va estructurar en tres taules. La primera d'elles, de caràcter més pedagògic, va servir per donar una introducció a la dansa en el món del cinema, així com per conèixer com es viu la fusió audiovisual-dansa des de dins l'aula de dansa però també des de la perspectiva del ballarí i coreògraf. Seguidament, i després de rebre la sorpresa de l'actuació en directe de la ballarina reusenca Anna Borràs, es va parlar purament de dansa i audiovisual, amb la presència, entre d'altres, del director de Choreoscope, International Dance Film Festival Barcelona, Loránd János, que va entusiasmar als estudiants presentant la seva convocatòria Jóvenes Talentos i explicant amb detall, les diferències entre cinedansa i videodansa.

El punt final de la jornada, el va posar la taula "Comunicar per no comunicar. Dansa, presència mediàtica i comunicació corporativa", on es va posar èmfasi en la necessitat d'optar per comunicar professionalment en els diferents sectors del món de la dansa. En ¡ aquest punt, es va comptar amb la presència dels integrants de Vèrtex Comunicació, antics estudiants del màster en comunicació estratègica de la universitat (MasterDEC) i que juntament amb el ballarí Roberto Olivan, van explicar i mostrar l'estratègia comunicativa del Festival Deltebre Dansa.

La valoració d'aquesta primera trobada entre la dansa i la comunicació a la URV és molt positiva, rebent una gran acollida per part dels estudiants i els participants a la jornada.