El DEC participa en la trobada d’educació, promoció de la salut i comunicació a l’Escola de Salut Pública de Menorca

Quatre investigadors del Departament d'Estudis de Comunicació participaran en les jornades "Educació, promoció de la salut i comunicació. Perspectives des de la història i les ciències socials" de l'Escola de Salut Pública de Menorca els dies 24 i 25 de setembre de 2015. Els investigadors del Departament d'Estudis de Comunicació participen en la trobada mitjançant el Medical Anthropology Research Center (MARC) de la Universitat Rovira i Virgili.

La trobada explora, des d'una perspectiva interdisciplinària i a partir d'un conjunt de projectes d'investigació actius o recentment finalitzats, entre altres coses la problemàtica de l'educació per la salut i la promoció de la salut en tres àmbits estratègics.

Dues de les ponències que oferiran investigadors del DEC s'emmarquen dins de la sessió "Les paradoxes de l'alimentació: entre la crisi i la 'epidèmia' d'obesitat". Jordi Prades farà una valoració dels resultats del projecte europeu FoodRisC en què ha participat activament el Departament d'Estudis de Comunicació i Helle Kettner presentarà el projecte europeu EYTO (European Youth Tackling Obesity) en què el DEC també forma part.

A la sessió "Comunicació i salut en el curs d'una revolució cultural", Anna Sendra desxifrarà el concepte "pain communication". Per últim, a la sessió "Comunicació i educació sanitària després de la Guerra Civil espanyola", Lluïsa Llamero  exposarà la seva investigació sobre la nova relació entre metges i pacients sota el condicionant d'Internet en el nou mil·leni.

La participació en aquesta trobada està patrocinada per La Càtedra Internacional URV/Repsol d'Excel·lència en Comunicació que té com a missió la generació i socialització del coneixement en l'àmbit de la comunicació social des d'una perspectiva centrada en l'excel?lència professional dels continguts i de les pràctiques comunicatives de les societats contemporànies avançades. La Càtedra realitza activitats de recerca, de formació universitària i de divulgació en l'àmbit de la comunicació social, amb una vocació de foment de la qualitat i de l'excel·lència ètica i estètica.