El 23-F, un ‘lloc de memòria’ a la cultura popular

Francisca López (Bates College, USA) i Enric Castelló (Departament d'Estudis de Comunicació de la URV) són els editors d'un nou llibre titulat Cartografías del 23-F. Representaciones en la prensa, la televisión, la novela, el cine y la cultura popular, que investiga com el cop d'estat de 1981 ha esdevingut un 'lloc de memòria' a Espanya a través de la producció cultural. El llibre és una compilació d'articles que analitzen la producció cultural al voltant del 23-F i l'impacte que van tenir i continuen tenint aquells esdeveniments en la societat i la cultura popular espanyoles.

Els altres autors que hi han contribuït són Arantxa Capdevila (URV), Manuel Palacio (Universidad Carlos III), Hugh O'Donnell (Glasgow Caledonian University), José Carlos Rueda Laffond (Universidad Complutense de Madrid), Ruth Gutiérrez (Universidad de Navarra), Sira Hernández Corchete (Centro Universitario de la Defensa, Zaragoza), Concepción Cascajosa i Vicente Rodríguez (Universidad Carlos III). El volum és la primera aproximació que es fa des dels estudis culturals a un fet que va marcar la Transició espanyola.
La publicació ha comptat amb el suport dels projectes de recerca "La construcción mediática de los conflictos políticos y territoriales en España. Estudio de los discursos y narrativas" (CSO-2010-20047), finançat pel Ministerio d'Innovació i Ciència, i "Memoria en segundo grado: imágenes documentales y posmemoria en la España del siglo XXI" (LINE2013-11), finançat per la URV, ambdós liderats des del Grup de Recerca en Comunicació Asterisc. També han col·laborat en el projecte d'edició la Càtedra URV-Repsol d'Excel·lència en comunicació i el Bates College.
Més informació aquí.