El passat dimarts 23 de maig va tenir lloc a la Sala de Graus l'entrega de premis del I Concurs de Microrelats Científics

A l'acte, que va deixar quatre premis, hi va participar el conferenciant Josep Perelló

El I Concurs de Microrelats Científics de la Universitat Rovira i Virgili ha estat tot un èxit. Aquesta primera edició ha deixat quatre premiats: una menció especial del públic pel relat Amor bioquímico de Gemma Loscos Alvarez; el premi del públic pel relat de Laura Ibáñez Solé; un menció especial del jurat per La ecuación pendiente de Gina Barichello i, finalment, el premi del jurat per Genís Oña Esteve, amb el relat Huellas de elefantes.

El jurat, que estava format per Yolanda Cesteros Fernández, Núria Ruiz Morillas, Jordi Farré Coma, Jordi Prades Tena, Anna Sendra Toset, Javi Polinario Montesinos i Montse Cartañà Guasch, ha celebrat amb aquests premiats aquest concurs que vol donar èmfasi a la divulgació científica. En aquest mateix sentit Josep Perelló, físic de la Universitat de Barcelona, escriptor i comunicador científic ha amenitzat aquesta jornada amb una conferència sobre el grup de recerca Open Systems i la seva tasca de participació del públic com a element fonamental en la forma de fer ciència.

A continuació es mostren els quatre relats guanyadors així com alguns instants de l'entrega de premis.

Gemma Loscos llegint el seu relat durant l'acte. / Fotografia: Anna Sendra

Laura Ibáñez recollint el premi. / Fotografia: Anna Sendra

Gina Barichello mostrant el diploma guanyador a la menció especial del jurat. / Fotografia: Anna Sendra