El Campus Catalunya acull la 1a Setmana del Doctorat en Antropologia i Comunicació

Durant aquest dies la universitat acull diverses conferències, tallers i seminaris adreçats als estudiants del DAC, programa de doctorat conjunt dels departaments d’Estudis de Comunicació i d’Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV

Aquest dilluns s'ha inaugurat a la Sala de Juntes del Campus Catalunya de la URV la 1a Setmana del DAC en Antropologia i Comunicació. La benvinguda a l'acte ha anat a càrrec del Dr. Jordi Farré, coordinador del programa i director del grup de recerca en comunicació ASTERISC, del departament d'Estudis de Comunicació.

L'objectiu general del programa de doctorat és oferir una especialització intensiva en relació als conceptes teòrics i metodològics tant del camp de l'antropologia com del sector de la comunicació. Durant el parlament inicial, Farré ha destacat la singularitat d'aquest programa, fent èmfasi en els seus valors transversal i transdisciplinar, i remarcant que els seus estudiants es troben "davant el millor programa de Doctorat en Antropologia i Comunicació" possible.

La jornada inaugural també ha comptat amb la participació de la Dra. Dolors Comas d'Argemir (Catedràtica d'Antropologia de la URV) i de la Dra. Eva Rodríguez (Professora Titular de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la UNCuyo, Argentina). Les dues acadèmiques han ofert de manera conjunta la conferència-seminari "Medios de comunicación y violencia de género. Dimensiones académicas y prácticas periodísticas", proporcionant als assistents a l'acte una visió sobre el tractament de la violència de gènere per part dels mitjans de comunicació a través d'una comparació entre els casos espanyol i argentí.

Durant els propers dies l'esdeveniment comptarà amb la participació de la Dra. Elena González-Polledo (Sheffield University), qui pronunciarà la conferència "Pensar con la etnografia: conceptos, contextos y críticas" i impartirà als estudiants el taller d'anàlisi pràctic "La comunicación sobre el dolor: analíticas múltiples desde una aproximanción metodológica creativa".

Finalment, el programa de la 1a Setmana del DAC en Antropologia i Comunicació es completarà amb la celebració del III Seminari de Seguiment del DAC, on els doctorands i doctorandes dels estudis hauran de presentar els avenços de les seves investigacions i tesis en una doble jornada oberta al públic. Es pot consultar el programa de les presentacions al següent enllaç.

El Dr. Jordi Farré inaugurant la jornada

Les doctores Dolors Comas i Eva Rodríguez durant la seva conferència