Com construir una escola a l’altra punta del món a través de les xarxes socials

L’emprenedor danès, Nils Gisli, ha compartit la seva experiència sobre el treball en ONG i les xarxes socials amb els alumnes de l’assignatura de comunicació de primer del Grau de Treball Social

"We can not help everyone, but everyone can help someone", ha estat uns els lemes de l'emprenedor danès, Nils Gisli, durant la seva conferència en anglès als 80 alumnes del primer curs del Grau de Treball Social en el marc de l'assignatura "Comunicació i Societat de la Informació" a la Universitat Rovira i Virgili.

El conferenciant és fundador de l'ONG HOPE Project Denmark i propietari de l'empresa de comunicació, màrqueting i coaching, N:GMC. És expert en xarxes socials, vídeo, televisió i organització d'esdeveniments gràcies a la seva llarga trajectòria professional en aquestes àrees i, a més a més, ha treballat durant uns anys a l'ONG Metges Sense Fronteres.

Ha compartit la seva experiència en l'àmbit del treball humanitari amb èmfasi en HOPE Project Denmark. Ha explicat al detall l'ús que aquesta organització fa de les xarxes socials i l'organització d'esdeveniments per tirar endavant el projecte de construir una escola a la petita localitat de Santa Fe a Filipines.

La conferència ha donat una visió global sobre les diferents estratègies i possibilitats que donen les xarxes socials per tirar endavant projectes de tot tipus, però amb especial èmfasi en el treball de HOPE Project Denmark, que fa feina humanitària a Filipines des de Dinamarca mitjançant les xarxes socials. El conferenciant, a més, ha demostrat que no cal una estructura colossal per tirar endavant projectes de benèfics, que també és possible amb un grup d'amics amb ganes d'ajudar als altres.

Com a punt final de la conferència, el Nils Gisli ha animat als alumnes de Treball Social a perseguir els seus somnis amb el lema "els somnis no s'han de somiar, s'han de viure". A veure si així, les pràctiques, que els alumnes estan desenvolupant a classe, seran projectes reals en un futur pròxim.