Arriba al Campus Catalunya el GAMEfòrum: la història en joc

Al març la URV viurà unes jornades on es podrà aprendre història del primer terç del segle XX a través de jocs de taula

Durant quatre sessions, que tindran lloc a l'aula 310 del Campus Catalunya a partir del 14 de març, els diferents assistents -l'activitat està oberta a professors i estudiants universitaris i també de secundària- podran aprofundir en el coneixement de quatre esdeveniments històrics capdals de principis del segle XX a través de l'ús de jocs de taula. Així es fomentarà a conèixer de manera activa la història mentre s'explora el potencial que els jocs de taula ofereixen, com a eina d'aprenentatge i innovació docent, tot observant, a la vegada, quins elements es prioritzen en el joc i quines narratives s'acaben construint.

Cada sessió, que tindrà una durada de 17h a 20h, estarà dedicada a un joc concret, que tractarà per tant un tema històric específic. Totes les jornades començaran amb una contextualització del tema, una introducció al joc, una o diverses partides i finalment una posada en comú.

La primera sessió, que es durà a terme el 14 de març estarà dedicada al colonialisme i a l'imperialisme a través del joc Diplomacy i de Colonial Diplomacy; la segona jornada, el dimarts 21 de març, tractarà sobre la primera guerra mundial amb el joc de cartes Los Inseparables; la tercera sessió, al 28 de març, explorarà la burgesia i la revolució endinsant-se en el joc Barcelona, La rosa de fuego; i finalment, durant el 4 d'abril, l'última jornada estarà dedicada a la Guerra Civil Espanyola, a través de la simulació històrica que ofereix el joc España 1936.

Per tal d'inscriure's en aquesta activitat, que és totalment gratuïta, o per obtenir més informació sobre les sessions, podeu contactar amb Jan Gonzalo al correu electrònic juanluis.gonzalo(ELIMINAR)@urv.cat