Conferència de Lluís Miquel Hurtado, corresponsal a l'Orient Mitjà

Aquest dijous 3 de novembre, al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, el canongí Lluís Miquel Hurtado va oferir un col·loqui als estudiants de comunicació de segon curs. Hurtado, que va iniciar els seus estudis cursant periodisme en aquesta mateixa universitat, va acabar la llicenciatura a Madrid, on va començar a fer de becari en diversos mitjans de comunicació com l'agència Efe, El Mundo i La Sexta. Posteriorment, al 2014, va decidir traslladar-se a Istanbul com a freelance. Actualment encara resideix a Turquia on cobreix notícies de diversos països de l'Orient Mitjà per a diferents mitjans com El Mundo, Eldiario.es, Deutsche Welle o Msur.

Durant la conferència Hurtado va animar els futurs periodistes a estar atents als esdeveniments per poder trobar el lloc i el moment exactes, i els va recordar que creu primordial viatjar a destins que els permetin cobrir diversos successos. El periodista català va encoratjar els estudiants de la URV a començar a treballar en mitjans locals per poder obternir experiència, i va emfatitzar que el més important és fer allò que motivi a un mateix. «El periodisme no comença quan s'acaba la carrera, comença ara», va recordar Hurtado durant el col·loqui.

La conferència va acabar amb un torn obert de preguntes, on els estudiants de comunicació van expressar els seus temors i dubtes sobre el seu futur com a periodistes, i on es va poder debatre sobre el periodisme de guerra.