I SEMINARIO INTERNACIONAL “Género y cine documental español. Aproximaciones y lecturas interseccionales”

Campus Catalunya. Aula 503

El Seminari comptarà amb la participació de diferents investigadors i investigadores que actualment estan treballant sobre la producció de cinema documental des d'una perspectiva de gènere. Entre aquests ponents, comptem amb l'assistència de la Dra. Fàtima Arranz, professora titular del Departament de Sociologia de la Universidad Complutense de Madrid; la Dra. Elena Oroz, professora de la Universidad Carlos III de Madrid; Johana Botero, professora i doctoranda de la Universidad Central de Bogotá, que actualment está fent una estada de recerca al nostre departament; la Dra. Lisa Renee DiGiovanni, professora del Keene State College, dels EE.UU; i el Dr. David Archibald, professor de la University of Glasgow. En el seminari també hi participarà professorat de la URV, com els professors David Mauri, Eulàlia Iglesias, Núria Araüna i Laia Quílez, tots ells organitzadors de l'activitat.

El Seminari està enfocat a professors/es i investigadors/es interessat en el camp dels Estudis de Gènere, en intersecció amb els Estudis de Comunicació i els Films Studies. També va destinat a l'alumnat de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audivoisual. De fet, l'assistència al seminari i la seva subsegüent ressenya escrita forma part d'una pràctica obligatòria de l'assignatura de Guió i Narrativa Audiovisual, assignatura obligatòria i anual de 3r curs de CAU.

A banda de les ponències, el seminari també acollirà a la documentalista Nila Núñez, de qui passarem la seva pel·lícula Lo que dirán (2018), un documental que es va gestar dins el Màster en Documental creatiu de la Universitat Autònima de Barcelona i que va se guardonada com a millor pel·lícula en el Festival de Cinema de Gijón i amb el Premi de la Crítica de la ACCEC.

Després de la projecció del film, i amb la presència de la seva directora, s'encentarà un debat al voltant de la pel·lícula i es donarà per conclós, així, el seminari.