Periodisme sobre història: produint documentals i reportatges, a càrrec de Joana Zapata

Aula 505, 15:00h. Campus Catalunya.

Fer periodisme sobre història requereix expertesa i saber moure's entre arxius, testimonis, drets d'imatge, qüestions ideològiques, i d'altres. Joana Zapata és una guionista i productora que compta amb aquesta experiència i en aquesta xerrada compartirà amb els estudiants aspectes relacionats amb la producció d'un reportatge d'història. Com podem plantejar un documental sobre història del segle XX? Com podem compaginar la història amb un relat curiós o entretingut? Quines dificultats trobarem als arxius o en l'ús d'imatges i documents? Com actuar davant de testimonis que relaten una memòria? Aquesta xerrada-taller té l'objectiu d'introduir l'estudiant en aquestes qüestions i donar claus per la producció de reportatges.

Joana Zapata és periodista i fotògrafa. Actualment és SEO y co-fundadora de S.MORRIS PRODUCCIONS, on ha desenvolupat diversos projectes sobre història i periodisme com La Mancomunitat al Camp de Tarragona, el documental El Gegant Modernista. El Mercat Central de Tarragona, o més recentment Tremolors. Històries sobre la Batalla de l'Ebre. És llicenciada en periodisme per la URV i ha treballat a l'Arxiu Històric de Tarragona i col·laborat amb diversos mitjans de comunicació.