Seminari del projecte "Paisatge i patrimoni identitari d'Europa: ciutats catedralícies com a memòria viva"

Sala de juntes. Campus Catalunya URV.

A l'acte es presentarà el pla educatiu on tres escoles de Tarragona aplicaran unitats didàctiques pilot que fomentaran que els nens i nenes es sentin hereus i hereves del seu patrimoni i el relacionin amb la resta de ciutats catedralícies d'Europa.

El projecte que inclou aquesta iniciativa és 'Paisatge i patrimoni identitari d'Europa: ciutats catedralícies com a memòria viva" que va ser premiat  dins el programa d'ajuts RecerCaixa amb una dotació econòmica de 99.500 € i també d'un ajut pont per a projectes educatius del Consell Social de la URV. Està liderat per Mario Arias Departament de Gestió d'Empreses de la URV i per Gerardo Boto del departament de Geografia, Història i Història de l'Art a la Universitat de Girona.

El seminari constarà de dues ponències que reflexionaran sobre la identitat europea i una taula rodona on participaran les tres directores de les escoles: Coloma Bartra de Pau Delclòs, Leonor Franch de Saavedra i Araceli Luque del Miracle. Les conferències són "De les identitats a la identitat europea" per Cristina Gutiérrez, Catedràtica de la Universitat de Murcia, vicepresidenta d'Ars Civilis i ex eurodiputada. I "La identitat al patrimoni material i immaterial" a càrrec de Gerardo Boto, Director de Templa, [Taller d'Estudis Medievals] i professor de la UdG.